dinsdag 6 januari 2015

In China, game plays you!

Duitsers, Germans, Jerry's, Moffen, Krauts, knuffelburen


Zo, de blogs volgen zich nu snel achter elkaar op. Ik vind enorm veel inspiratie door alle rotzooi die zich nu in de wereld afspeelt. Ik berichtte al eerder over misbruik van games door overheid en terrorisme. Er is natuurlijk een andere vorm van misbruik, overheidsvoorlichting, ook wel propaganda genoemd. Censuur is een meer geaccepteerde vorm van overheidsingrijpen. Duitsland is een landje wat daar nogal wat van kan. Dit volk ervaart een eindeloze schaamte door hun collectieve verleden met nogal een zwart kantje. De heropvoeding die de Duitsers hebben gekregen heeft het volk verandert in een links progressief feestje waar op zich niets mis mee is. Iedereen zijn voorkeur. Het probleem is de realiteit die dan soms gaat ontbreken. Ik ben een liefhebber van de geschiedenis en vooral die van de 20e eeuw en haar conflicten. Ik ben al meerdere malen Duitsland doorgereden op zoek naar artifacten uit het verleden. Geloof me, ze weten absoluut niet wat ze eigelijk met hun left overs uit de geschiedenis aanmoeten. Op school wordt vooral onderwezen dat ze de bad guys waren en daar kunnen ze zich allemaal prima in vinden. Dit wordt perfect doorvertaald naar hun censuur. Castle of Wolfenstein? Wie kent hem niet? Verboten! Andere games worden aangepast speciaal voor Duitsland, een hakenkruis en de game gaat niet door. Ik vind dat zulke zaken mits goede duiding er nu eenmaal bij horen, het is tenslotte het verleden en door er juist zoveel mogelijk mee geconfronteerd te worden zijn de fouten op herhaling het minst groot. Door het symbool te verbergen en proberen te verbannen wordt het alleen maar interessanter gemaakt omdat iedereen van het bestaan af weet.

China stlong!

Goed, terug naar de meer serieuze misbruiken van games. Deze web pagina schrijft over iets interessants over Chinese overheidsinvloeden in games. Er is al een lange tijd een verbod geweest op de playstation en Xbox360 in China, uiteraard wisten inwoners er een te bemachtigen als ze echt wilden. Maar de arm van de Chinese overheid is erg lang als het komt op media en communicatie. De overheid noemde online gaming 'elektronische heroïne'. Dat is dus verandert. De partij kon de hoeveelheid Chinese gamers niet ontkennen en besloot spellen te ontwikkelen om het volk te onderwijzen in de waarden van de partij en de Volksrepubliek China. De hoeveelheid anti-Japans sentiment in de game 'Resistance war online' is enorm en de game 'Glorious mission' beschrijft alle kernwaarden van het land. Analisten geven aan dat de games niet helemaal aansluiten bij de vraag van de gamers, het patriottistische slaat niet helemaal aan en gamers richten zich op andere aspecten in de game die ze meer bevalt. Het is echter een kwestie van tijd voordat het mega kapitaal van China zich richt op het maken van games. Qua films gaan ze ook al enorm vooruit, het zal niet lang duren voordat ze ook deze markt beheersen. Deze gedachte gecombineerd met het feit dat er veel verborgen en bedoelde communicatie in games zit gepropt weet ik niet wat ons te wachten zal staan. De kans neemt alsmaar toe dat met games sluimerende conflicten keer op keer worden bevochten. Hmm, duizenden digitale steeds geavanceerdere oorlogs situaties per dag, voor wie zou dat nou interessant kunnen zijn. Wie o wie.

Spannend.


bron: The telegraph

Geen opmerkingen:

Een reactie posten