zaterdag 10 januari 2015

GREETINGS PROFESSOR FALKEN.


Ik heb al enkele berichten geleden geschreven over het gebruik van video games en 3d simulaties voor het kwaad. Voor daden als terrorisme, hinderlagen of overvallen te plegen op regeringen of een andere partij. Ik schreef ook al eerder over overheden die gebruik maken van games en simulaties. Ik heb een leuk filmpje gevonden waarop dit goed te zien is. Zelf heb ik ook veel training gehad door middel van simulaties en ik kan zeggen dat dit goed helpt. Simulatoren als die van dit filmpje heeft Nederland ook, die heb ik echter nooit gebruikt, het is in ieder geval indrukwekkend. Ik denk dat beelden meer zeggen dan woorden.




Krijgsmachten zijn vaak voorloper op dit gebied met de Verenigde staten in het bijzonder. Het Pentagon is al decennia lang geïnteresseerd in computer spellen en simulaties. Allereerst op strategisch niveau, waar tijdens de koude oorlog war game simulaties werden gehouden ( herinnert iemand zich die bekende film nog? ) Daarna op tactisch niveau en nu op individueel niveau. De ontwikkelingen gaan snel.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten